måndag 29 december 2014

Snabb årsresumé o dagen i helhet

2014 var inte mitt bloggår, troligtvis inte 2015 heller. Men jag gör det ändå på mitt vis. 

Så för att sammanfatta 2014 så kommer här en lista på vad som har hänt:

•Vi köpte en nybyggd lägenhet
•Anthe föddes
•Jag och Asse har tillsammans fått fin fina resultat på tävlingsbanan
•Vi har betalat av min Audi
•Vi reste till Teneriffa som en alldeles egen liten familj

Med andra ord ett toppen år som heter duga! Jag är såå redo för 2015, bring it on!!

29dec har infunnit sig och idag har jag varit flitig minsann. Vaknade galet tidigt efter en minst sagt jobbig natt. Jag har precis slutat amma helt och Anthe är väl sådär glad över det beslutet. Men ingen är väl gladare än jag? Jag menar hur kul är det att aldrig kunna dra till med en rejäl fylla? Skämtosido men alla som har utfört detta fenomen vet att man är rätt bunden till att vara inställd som en automatisk mjölkko som ska vara redo 24/7.
Så för min del var det här rätt skönt! Nu kan jag börja hitte på saker igen på obestämd tid under dagarna, under en hel helg också när jag tänker efter.

Men för att inte tappa tråden som jag helt var på väg att göra så ska jag fortsätta med min dag. 
Jag o Anthe vaknade tidigt som sagt, gjorde oss redo och gav oss ut till fots i snökaoset. Va på Lindex o härja där det dessutom var 70% rabatt på allt i hela butiken. Fynderskan i mig var i farten och fick med mig ett par fina plagg hem. Vidare iväg till systemet, slängde glas, promenerade, och avslutade sedan dagen i stallet.

Helt ok dag med andra ord. Snart är mammaledigheten över, alla fall fem dagar i veckan. Jag börjar att jobba två dagar i veckan i jan. Men det blir prima, kul med lite socialt umgänge😂

För att försöka avrunda denna roman så får jag helt enkelt önska en godnatt! På återseende!

Selfie dirr från toalettbesöket😂

Inga kommentarer: