fredag 2 januari 2015

En dag i hästars tecken

Idag så har det varit stallet hela dagen för mig. Red bort till ridhuset med Asse, och herre vad fin han var idag. Trots att han har haft vintervila. Men jag tackar och tar emot😍

Efter att jag red så kom hovslagarn och fick även smackat på snösulor och hela baletten. Så nu får vi väl hoppas att det kommer lite snö igen så vi får användning för alla mackapärer i Asses fötter.

Efter det så åkte jag o Kristina och provred hennes gamla häst. Jätte trevlig och fin häst som jag även fick en väldigt bra känsla på, på marken men hon var lite grön i hoppningen för min del.. Men hoppade med mycket rygg och scoop, vilket resulterade i att man blev urhoppad ur sadeln, och det är lite knepigt när man inte är van. Men absolut en häst för framtiden, för den som vill lägga ner den tiden på att utbilda den vidare.😊

Här nedan kommer några bilder tagna ur filmen, därav kvalitén.




Nu sitter jag o Kristina exakt på samma ställe som igår, och även denna kväll ska vi inte röra oss ur fläcken. Men däremot så har vi slutat äta godis idag..så vad ska man göra framför tv-n nu?😐 

Men imorgon kväll blir det en sväng in i vimlet, att det var längesedan, men ack så kul det ska bli! 

Ha en go kväll!

1 kommentar:

Anonym sa...

Fin häst!
Mvh Jenni (o inte en robot)