måndag 5 januari 2015

Fundering

Helgen har bara rusat förbi och jag har passat på att njuta för fulla muggar av att bara vara hemma helt själv. Eller med Kristina också✌️
Vi körde en svängom på krogen i lördags, men det blev inte så allvarligt som jag kanske hade velat pga att att Kristina skulle släppa ut hästarna tidigt i söndags. Men tur var väl kanske det, för vinet tog ut sin rätt i alla fall på söndagen. Jag var liggandes halva dagen tills jag fick ett ryck och städade i 5h här hemma, fatta 5h!? Men rent blev det..känner jag oss rätt så tar det väl en vecka innan det ser förjäkligt ut igen. Jag är inget jätte fan av att städa, laga mat o diska. Undra om det finns någon som tycker det är kul?

Efter mitt ryck så tog jag en skrittur ut med Asse i mörkret. Det var sådär krispigt kallt och helt stjärnklar himmel med ett fantastisk månsken som lös upp som om en lampa vore tänd. Bra söndag helt enkelt!❤️

Jag o Kristina goa o glada påväg in till stan.

En annan sak som jag har funderat över är att när jag va gravid så var det såå många som yttrade sig om att "du kommer aldrig kunna ha barn o häst samtidigt". "Det kommer bli för tufft" osv. Visst det kan vara dagar som Anthe inte har så stor lust att sova i vagnen när mamman har tänkt rida.. Men ändå så har jag löst det. Så värst jobbigt är det inte. Anthe får hänga på magen när det ska mockas, göra höpåsar osv. Sen får han hänga i vagnen. Men han har ju dessutom en pappa som kan vara lite barnvakt också.
Ett tag under graviditeten så började jag tro att jag kanske inte kommer lösa detta? Efter allt jag fick hörs. Men allt löser ju sig bara man vill! Mycket beror väl på att Asse är så snäll som lastar sig själv när vi åkt iväg på tävlingar o träningar. Annars hade det varit lite jobbigt. Men frågan kvarstår, exakt vad är det som är så tufft med att ha barn samtidigt som att behålla kvar sina intressen? Eller föräldrar med barn som häver ur sig sådana ramsor kanske inte har något intresse eller liv mer än att ränna på stan o dricka latte hela dagarna? Nä, jag lever livet helt enkelt! Jag vet ärligt talat inte på vad jag skulle lägga mina pengar och framförallt tiden på annars? Intressant när jag tänker på det där..

1 kommentar:

Anonym sa...

Du visar att det finns hopp, man kan fortfarande ha ett eget liv fast man får barn :)
//Din bloggläsare no 1
som kanske kommer till göteborg den 24e januari